čtvrtek 20. prosince 2012

2. vánoční tip - na zdravější cukroví :)



Zdravím všechny :)

v těhotenství jsem chtěla zkusit trochu netradiční a hlavně zdravější alternativu vánočního cukroví. Tři z těhto receptů jsem našla na stránkách věnovaných zdravějším vánočním receptům  www.zdravevanoce.cz . I vy si zde určitě vyberete :) Poslední čtvrtý recept na mandlový chlebíček je dle cukrářky Ivety Fabešové.

Ovesné kuličky

Mé hodnocení: nepečené, rychle hotové a kupodivu moc dobré :)

Ingredience:
  • 150 g ovesných vloček
  • 150 g másla
  • 100 g třtinového cukru
  • 3 lžíce karobu nebo kakaa
  • 1 vanilkový cukr
Postup přípravy:
Všechny ingredience smícháme a vypracujeme hmotu, ze které tvoříme malé kuličky. Kuličky obalujeme podle chuti v kokosu, v sezamových semínkách, v mletých vlašských ořechách. Obalené kuličky necháme v chladu ztuhnout. Do těsta můžeme přidat rozinky.
Moje poznámka: Já obalovala v kokosu :)

Kokosové placičky
Mé hodnocení: špatně "těsto" drží při sobě, musela jsem ho pěchovat do formičky, abych neměla prapodivné patvary, nakonec jsem to ještě polila rozpuštěnou čokoládou na vaření s trochou másla, a je to moc dobré :) Připadnou mi hodně podobné kupovaným ovesným sušenkách emco. Po upečení už drží tvar.

 
 
 
Tvarohové pečivo s marmeládou
Mé hodnocení: asi mě čeká ještě druhá várka, moc dobré, není tak sladké jako linecké a spol:)
Kdo má rád sladší (jako třeba můj muž:)) může posypat moučkovým cukrem.
Ingredience:
  • 250g hladké mouky
  • 250g měkkého tvarohu
  • 250g másla
  • 1 žloutek
  • sůl
  • marmeláda na ozdobu
Postup přípravy:
Všechny suroviny s mícháme a vypracujeme těsto, které vyválíme na placku a vykrajovátkem vykrajujeme tvary, ty přemisťujeme na pečícím papírem vyložený plech. Pečeme dorůžova. Po vychladnutí slepujeme marmeládou vždy dva díly k sobě.


Snad jsem vás inspirovala :)
Vaše
Ivett


1 komentář: